9002490517 |
Com podem acompanyar a les persones implicades en una violència sexual? |
2023-2024 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
12/7/2024 - 19/7/2024 (6 hores) de 10:00h a 12:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Unitat de Suport a l'Alumnat en situació de Violència USAV
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
VSBA Com podem acompanyar a les persones implicades en una violència sexual?
|
| |
Inscripció |
15/02/2024 - 31/05/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa de nivell inicial per oferir eines en l'acompanyament a les persones implicades en casos de violència sexual.
|
| |
Objectius |
-Conèixer la problemàtica de la violència sexual a la infància i adolescència, la seva dinàmica i característiques.
-Oferir coneixements i competències necessàries per prevenir, detectar i fer el primer acompanyament en aquestes situacions.
|
| |
Continguts |
-Conceptualització i detecció de la violència sexual als infants i adolescents.
-Principis bàsics per fer una bona intervenció.
-El procediment davant la revelació: contenció i assertivitat.
-Circuits d'actuació, protocols i recursos existents.
|
| |
Observacions |
|
| |
Formador/a |
Unitat de Suport a l'Alumnat en Situació de Violència, USAV
|
| |
Avaluació |
6h certificades que corresponen 2 sessions de 2,5 hores cadascuna, més 1 hora de lectures complementàries.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 100% de les sessions síncrones virtuals. Per poder assegurar l’assistència cal la participació activa a la sessió ja sigui a través de la càmera web o bé amb la contribució a través del xat o oralment.
|
| |
Persones destinatàries |
Perfil docent, especialment tutor/a, professionals de l’EAP (equips d'assessorament i orientació psicopedagògic) i Coordinador/a de Coeducació, Convivència i Benestar Emocional (COCOBE).
|
| |
E-mail |
formacions.usav.educacio@gencat.cat
|
| |
ODS |
ODS5 - Igualtat de gènere |
|
ODS10 - Reducció de les desigualtats |
|
|